Jeżeli chcemy poprawić rozpoznawalność naszej marki lub firmy, warto skorzystać z usług firmy marketingowej. Wybór jest szeroki: agencje SEO, 360, interaktywne… W dzisiejszym artykule przybliżymy trochę zagadnienie SEO i pokażemy, czym zajmują się specjaliści w tej dziedzinie.
Na pierwszy rzut oka, wszystkie agencje SEO zajmują się tym samym – pozycjonowaniem stron WWW w wyszukiwarkach. Jednak metody, jakimi to robią, mogą się różnić. Niektóre agencje SEO skupiają się głównie na pozycjonowaniu sklepów internetowych z głównym celem zwiększenia sprzedaży. Ich strategie mogą się różnić od strategii firm, które zależy na popularności i rozpoznawalności marki. Co więcej, agencje SEO mogą także specjalizować się w pozycjonowaniu stron czy aplikacji w innych wyszukiwarkach niż Google, takich jak Yandex, Bing czy w przypadku aplikacji, np. w App Store.
Na rynku bez problemu znajdziemy agencje, które specjalizują się w jednym obszarze – od SEO w branży medycznej, kulinarnej, modowej czy budowlanej. Współpraca z takimi specjalistami może być kluczem do wypełnienia niszy, ponieważ najlepsze efekty przynosi praca z kims, kto dobrze zna branżę danej firmy.
Optymalizacja treści
Niektóre firmy mocno skupiają się na tworzeniu wartościowych treści dla klientów. Kładą nacisk na merytoryczne, unikalne treści, które są kluczowe dla pozycjonowania. Optymalizacja treści dla lepszego pozycjonowania jest niezwykle ważna i jest nierozerwalną częścią SEO. Niektóre agencje specjalizują się właśnie w tym aspekcie. Inne firmy korzystają z treści generowanych przez sztuczną inteligencję, co może mieć zróżnicowany wpływ na SEO.
SEO i płatne reklamy PPC, Google Ads
Niektóre agencje stawiają na łączenie tradycyjnego SEO z płatnymi reklamami PPC. Te firmy są ekspertami w dobraniu odpowiednich kampanii reklamowych, aby dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców. Warto połączyć działania SEO z reklamami PPC – pierwsza strategia umożliwia długofalowe działania i umocnienie strony WWW w wyszukiwarkach, podczas gdy reklamy PPC zwiększają rozpoznawalność marki i wpływają na jej silną pozycję. Reklamy PPC są doskonałym uzupełnieniem dla SEO, ponieważ umożliwiają uzyskanie szybkich rezultatów.
Agencje SEO/UX
Dobre SEO to nie tylko odpowiednie doboru fraz kluczowych i link building. Niektóre agencje kładą nacisk nie tylko na techniczną optymalizację strony, ale też na jej wygląd i funkcjonalność. SXO to połączenie działań SEO z User Experience, gdzie specjaliści dbają o to, aby strona była czytelna, funkcjonalna i spełniała wszystkie wskaźniki Core Web Vitals.
Pozycjonowanie e-commerce
Jak wspomnieliśmy na początku, pozycjonowanie sklepu internetowego różni się od klasycznego pozycjonowania stron WWW. Głównym celem jest przyciągnięcie klientów, którzy zagwarantują wysoką sprzedaż. Takie firmy skupiają się na tym, aby przewyższyć konkurencję swojego klienta.
ASO, czyli pozycjonowanie aplikacji mobilnych
Pozycjonowanie stron i sklepów to nie wszystko. Niektóre firmy specjalizują się stricte w pozycjonowaniu aplikacji mobilnych w sklepach. Ich celem jest, aby aplikacja znalazła się wysoko w rankingu, co może zapewnić większą liczbę pobrań.