Reklama zewnętrzna na ulicy
Wiele osób z pewnością stwierdzi, że reklama zewnętrzna jest stara jak świat. Od wielu lat na ulicach, w parkach czy w innych miejscach, w których ludzi jest ogólnie dużo obserwować możemy mniej lub bardziej udane reklamy – czy to w formie plakatów czy niewielkich szyldów.

Pomimo tego, tak zwany outdoor wcale nie spowszedniał, a w niektórych miejscach wręcz przeciwnie. Wszystko za sprawą ciągłego rozwoju materiałów reklamowych, których wygląd zdecydowanie zmienił się na przestrzeni lat.

Gdzie wykorzystywana jest reklama zewnętrzna?

Bardzo często usłyszeć można zarzut, że materiały promocyjne zaśmiecają ulice większych miast. Mowa tutaj przede wszystkim o ulotkach, a także wspomnianych plakatach i billboardach. Problemem dla niektórych jest to, że reklama zewnętrzna obecna jest wszędzie – na przystankach, budynkach, autobusach, tramwajach, a nawet na śmietnikach.
Receptą na ten problem wydaje się być umiejętne i przede wszystkim wyważone wykorzystanie nośników reklamy. Zadaniem agencji reklamowych jest więc takie przygotowanie reklamówek, aby wtapiały się one w krajobraz, bez szkód dla jego struktury.

Plusy reklam zewnętrznych

Największą zaletą wymienionych wyżej form promocji jest bez wątpienia to, że ich efektywne oddziaływanie jest długotrwałe. Reklama zewnętrzna obecna jest 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu – aż do czasu, gdy nie zostanie zdjęta. W tym okresie może zostać zauważona przez ogromną rzeszę ludzi.

Tego typu warunki są doskonałą okazją do tego, aby w atrakcyjny sposób przedstawić swoją ofertę i zapaść w pamięć potencjalnych klientów. W przypadku dobrze przygotowanej reklamówki, nie będzie ona wymagała długiej ekspozycji, aby przynieść swój efekt.

Wszystko to możliwe jest za stosunkowo niewielkie koszty, z pewnością zdecydowanie mniejsze w porównaniu z reklamą telewizyjną, prasową, a nawet radiową.

Minusy

Oczywiście zasięg takiej reklamy, zwłaszcza w porównaniu z Internetem, jest nieco ograniczony. Reklama zewnętrzna znajduje się bowiem zazwyczaj w jednym miejscu (chyba że umieścimy ją w środkach komunikacji lub oblepimy nią samochód).

Do wad należy zaliczyć również uodpornienie się ludzi na przekaz reklamowy. Wszystko to sprawia, że materiały promocyjne powinny być przygotowywane w sposób kreatywny.

Komu reklama zewnętrzna się opłaca?


Najwięcej na reklamie outdoor zyskać mogą firmy dopiero wchodzące na rynek, chcące zaznaczyć swoją obecności i szybko zdobyć klientów. Tego typu kampanie przeprowadzane są oczywiście również przez przedsiębiorstwa duże.

Najczęściej służą one w ramach wprowadzania na rynek nowego produktu bądź w przypadku próby trafienia ze swoim przekazem do zupełnie nowej grupy odbiorców.

Udostępnij