Prowadząc sklep, warsztat, zakład fryzjerki czy innego rodzaju biznes, w pierwszej kolejności dbamy o to, aby odwiedzali nas klienci zlokalizowani najbliżej – pochodzący z tej samej dzielnicy, miasta czy konkretnego regionu.
Jej wpływ na kondycję i obroty firmy jest ogromny. Jeżeli łatwo będzie można nas znaleźć, zyskamy sporą rzeszę klientów, co oczywiście przełoży się na większe zyski. Żeby tak się jednak stało, należy zbudować jak najmocniejszą pozycję w wynikach wyszukiwania, także w ujęciu lokalnym.
Wszystkim tym zajmuje się pozycjonowanie lokalne, które koncentruje się na mechanizmie wyszukiwarki Google zwanym geolokalizacją. Na czym polega? Wpisując w polu „szukaj” odpowiednie zapytanie, otrzymujemy wyniki pogrupowane według naszego miejsca zamieszkania lub pobytu. Wyszukiwarka zdobywa informacje o naszej lokalizacji i na tej podstawie stara się znaleźć dla nas najlepsze wyniki. My, jako przedsiębiorcy możemy to oczywiście wykorzystać.
Konieczna jest jednak realizacja działań związanych z odpowiednim dostosowaniem (optymalizacją) wyglądu i budowy strony i jej autorytetu. Tym właśnie zajmuje się pozycjonowanie lokalne. Od tradycyjnego pozycjonowania różni się jedynie tym, że obejmuje wykorzystanie kilku przydatnych mechanizmów, które sprawią, że firma będzie kojarzyć się z konkretnym rejonem, a więc i z wybranymi, lokalnymi stronami i forami internetowymi.
Dlaczego pozycjonowanie lokalne jest takie ważne?
Klienci z najbliższego „sąsiedztwa” często stanowią główną grupę docelową, zwłaszcza dla firm małych i dopiero rozpoczynających działalność. Nie możemy więc pozwolić sobie na ich pominięcie.
Koszty pozycjonowania lokalnego, czyli cennik
Usługi związane z pozycjonowaniem lokalnym realizowane są przez wiele firm. Problemem jest jednak to, że często sprzedawane jest pozycjonowanie za efekty na frazy kluczowe, które mają małą liczbę wyszukań.
Z perspektywy firmy jest to korzystne – takie frazy zazwyczaj są mniej konkurencyjne i jest niższy koszt inwestycji by osiągnąć wynik. W takim przypadku klient z biznesem lokalnym otrzymuje korzystny raport pozycji, z których pochodzi bardzo mała lub zerowa liczba klientów.
Właśnie dlatego sprawdzone firmy marketingowe dopasowują się do Państwa oczekiwań. Pobierają wynagrodzenie w formie abonamentu – z którego część kwoty przeznaczają na inwestycje w państwa stronę internetową. Nie zaś za puste obietnice i wątpliwej jakości realizacje. Kierują się profesjonalizmem i Państwa dobrem, a nie chęcią jak największego zysku.
Optymalizacja, budowa nowej strony i wdrożenie bloga
W skład wielu firm wchodzi dostosowanie budowy serwisu od strony technicznej. Przebudowuję się stronę w taki sposób, aby lepiej spełniał on kryteria stawiane przez algorytmy wyszukiwarki Google. Dzięki temu Państwa strona internetowa zyska lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania.
Możliwe jest również stworzenie nowej atrakcyjnej strony internetowej zgodnej w pełni ze wszystkimi wymogami SEO i wyszukiwarki Google (prędkość strony, analityka internetowa, mikroformaty, wersja na komórke). Sam tworze i oferuje usługi związane z budową strony internetowej.
Opinie klientów w internecie – to ma znaczenie!
Pamiętajmy również o opiniach – wizerunek Państwa firmy musi działać na jej korzyść. Dlatego warto wyszczególnić pozytywne opinie klientów, co podniesie jej popularność.
Celem pozycjonowania powinno również być zsynchronizowanie przedsiębiorstwa z obszarem, na którym działa poprzez użycie takich profesjonalnych mechanizmów. Dlatego warto zapytać firmę SEO czy pozycjonowanie zogniskowane jest na konkretne miasto, okoliczne miejscowości, a nawet wybrane dzielnicę. Będzie ono dotyczyło odpowiednio wyselekcjonowanych słów kluczowych, dzięki czemu przyniesie realny efekt.