Bezpieczne pozycjonowanie jest ważne, ponieważ nieprzestrzeganie odgórnie narzuconych zasad, może sprawić, że na stronę zostanie nałożona kara, może ona zostać nawet zablokowana. Czy da się bezpiecznie pozycjonować stronę? Jak nie narazić firmy na ryzyko?
Na czym polega bezpieczne pozycjonowanie stron?
Bezpieczne pozycjonowanie stron, czyli techniki White Hat SEO to zbiór działań, które mają promować stronę zgodnie z zaleceniami Google. Podstawą pozycjonowania jest stworzenie strony internetowej, która jest przyjazna dla użytkowników, jak i wyszukiwarki. Ważne, by treści, które znalazły się na stronie WWW, były przystępne i merytoryczne. Istotne jest, by zawartość artykułów nie była kopiowana, musi to być oryginalny tekst. Liczy się także sama struktura i rozmieszczenie tekstu na stronie, czytelność jest niezwykle ważna nie tylko dla czytelników, ale też dla robotów. Meta tagi, tytuły i nagłówki muszą zostać odpowiednio zoptymalizowane, storna musi odpowiadać standardom UX.
Jaki sposób współpracy z agencją SEO jest bezpieczny?
Bezpieczne SEO zaczyna się już przy wyborze agencji SEO, ważne jest, by wybrać rzetelną firmę. Jako przedsiębiorca powinieneś upewnić się, że wiesz, za co płacisz. Niech umowa między tobą a firmą marketingową będzie szczegółowo sporządzona, niech zawiera szczegółowy zakres obowiązków firmy. Pozycjonowanie bez umowy może być także bezpieczne pod kątem formalnym i SEO, niektóre firmy prowadzą zgoła odmienną strategię rozliczania za pracę. Istnieje możliwość zlecenia pozycjonowania bez umowy, klient co miesiąc dobrowolnie może wpłacić daną kwotą, a agencja dostosuje działania SEO na podstawie otrzymanego budżetu. To ty jako zleceniodawca możesz dyktować warunki, nie musi być odwrotnie.
Techniki Black Hat SEO – czego unikać?
Black Hat SEO to działania, których nie powinny robić agencje SEO, a jeszcze bywają wykorzystywane. Niektórych mogą pokusić efekty stosowania niebezpiecznych technik, ponieważ strona faktycznie może pojawić się wyżej w wyszukiwaniach Google, jednak będzie to chwilowe.
Do najpopularniejszych praktyk Black Hat SEO zaliczamy:
- keyword stuffing – wypełnianie strony WWW frazami kluczowymi, jest to bardzo nienaturalne, algorytmy mogą uznać taką stronę za spam,
- cloaking – to pokazywanie strony w dwóch wersjach, roboty czytają stronę ze słowami kluczowymi, czytelnik widzi zaś stronę bez nich, niektórzy ukrywają treść, stosując mały font w kolorze tła strony,
- spamowanie – zbyt duża ilość słów kluczowych na stronie, mogą być ukryte, albo są wykorzystywane frazy niezwiązane z treścią strony WWW,
- kopiowanie linków – firmy mogą korzystać z systemu wymiany linków, który automatycznie umieszcza dużą ilość linków na danych stronach.
Przy wyborze firmy marketingowej, zwróć uwagę na to, z jakiej strategii korzysta dana firma. Godna uwagi będzie firma, która inwestuje w oryginalny content, posiada własny zespół copywriterów, prowadzi pomysłowy link building oraz dobrze wykorzystuje social media w swojej pracy.