Google Page Experience, znane też jako jakość strony, to miernik odnoszący się do doświadczenia użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Ma to kluczowe znaczenie dla branży pozycjonowania, bowiem wyszukiwarka Google coraz bardziej kieruje się jakością doświadczenia użytkownika jako ważnym czynnikiem rankingowym.
Raport Google Page Experience dostępny jest w narzędziu Google Search Console w sekcji Eksperymenty i Personalizacja. W której znajduje sie sekcja Jakość strony
.

Eksperymenty i Personalizacja -> Jakość strony
Zaawansowane kryteria oceny doświadczenia użytkownika, są oceniane dla każdego URL przez Google. Ocenę i raport stworzono, aby pomóc twórcom stron internetowych w dostarczaniu treści, które zapewniają lepsze doświadczenie dla odwiedzających.
Do kluczowych kryteriów oceny jakości strony należą:
- wskaźniki szybkości ładowania,
- responsywności i stabilności strony
- użyteczność na urządzeniach mobilnych
- bezpieczne połączenie za pomocą HTTPS
W świecie SEO, Google Page Experience odgrywa kluczową rolę, ponieważ wyszukiwarka Google stawia na jakość użytkownika jako czynnik rankingowy.
Strony, które zapewniają pozytywne doświadczenie użytkownikowi, mają większe szanse na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Dlatego specjaliści SEO muszą dbać o optymalizację stron pod kątem jakości i doświadczenia użytkownika, aby zapewnić maksymalną widoczność w wynikach wyszukiwania.
Więcej informacji znajdziesz w poniższych źródłach: