wyniki-google

Aktualizacja Core Update Google – Listopad 2023

Co oznacza dla Twojej witryny?

Google nie zwalnia tempa! Zespół wyszukiwarki Google ogłosił drugą aktualizację Core w ciągu zaledwie dwóch miesięcy. Poprzednia miała miejsce w październiku. Co nowego przynosi nam Listopadowa Core Update?

Ostatnia aktualizacja algorytmu trwała dwa tygodnie i zakończona została w połowie października. Teraz Google wprowadza nową rundę zmian, a ich celem jest poprawa różnych kluczowych aspektów rankingu witryn.

Jak głosi oficjalne oświadczenie Google: „Mamy różne systemy, które są uważane za kluczowe w naszym procesie rankingowym; podstawowa aktualizacja z tego miesiąca obejmuje ulepszenie innego systemu podstawowego niż w zeszłym miesiącu”.

Aktualizacja rozpoczęła się 2 listopada o godzinie 20:09 czasu polskiego i będzie trwała około dwóch tygodni. To już czwarta aktualizacja core w tym roku i ósma oficjalna aktualizacja algorytmu Google w 2023 roku. To oznacza, że warto uważnie obserwować zmiany w rankingu swojej witryny i dostosować swoją strategię SEO do nowych warunków.

Dla specjalistów SEO i właścicieli stron i sklepów internetowych, takie ciągłe zmiany w algorytmie Google oznaczają, że trzeba być na bieżąco i elastycznie dostosowywać się do nowych warunków. Google testuje różne warianty w wyszukiwarce, co może wpłynąć na pozycje witryn. Dlatego warto śledzić te zmiany i dostosować swoje działania, aby utrzymać dobrą widoczność online.

Czy jako właściciel strony powinienem zrobić, jeśli jest dostępna aktualizacja Google?

Jeśli pojawi się aktualizacja, to większość właścicieli stron, którzy już pracują nad tworzeniem przydatnych, niezawodnych i skupionych na ludziach treści, nie będzie musiała podejmować żadnych działań.

To właśnie tacy twórcy są nagradzani przez algorytm wyszukiwarki. Ci, którzy to robią, przeważnie nie muszą zauważać, kiedy aktualizacje się pojawiają i znikają, albo mogą zauważyć poprawę swojej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Jeśli wystąpi konkretna aktualizacja, a zauważysz zmiany w ruchu na swojej stronie, dokładnie przeczytaj wskazówki dotyczące tej konkretnej aktualizacji na oficjalnej stronie. Odnośniki do nich znajdziesz poniżej tej wiadomości w źródłach, dodatkowo narzędzie Google Search Status Dashboard będzie zawierać link do tych wskazówek. Sprawdź, czy istnieją jakieś poprawki, które powinieneś wprowadzić.

Jeśli moje statystyki ruchu spadną po aktualizacji, czy to oznacza, że spamuję?

Jeśli zauważysz zmiany po aktualizacji związaną ze spamem – to systemy Google mogły uznać, że prowadzisz działania spamujące lub że wykluczyli linki spamujące, które mogły korzystnie wpłynąć na twoją stronę. Zmiany również mogą nie być związane ze spamem a np. niskiej jakości treści która posiadasz np. mała atrakcyjną dla użytkowników.

Jeżeli potrzebujesz analizy spadków swojej witryny, a nie wiesz czy jest spowodowane to aktualizacją algorytmu, zapraszam do kontaktu.

Custom Sidebar

You can set categories/tags/taxonomies to use the global sidebar, a specific existing sidebar or create a brand new one.