Tanie pozycjonowanie to jedna z ciekawych i najbardziej kuszących opcji na rynku. Wiele firm szukających oszczędności za jak najniższą cenę chce zwiększyć widoczność swojej strony internetowej. Czy zatem warto inwestować w to pieniądze? Czym ono tak właściwie jest i kto go oferuje? Szczegóły prezentuje poniżej.
„Tanie pozycjonowanie” to oferta działań pozycjonerskich, którą przedstawia wiele osób na rynku. Oferują oni niższą cenę — często nawet pięciokrotnie niższą za wykonywanie tych samych usług, które oferują agencje i specjaliści SEO jak np. link building, teksty czy optymalizacja witryny i inne typowe dla pozycjonowania działania. Najczęściej są to młode firmy czy freelancerzy, których priorytetem jest dostarczenie najtańszej usługi bez względu na rezultaty otrzymane przez klienta.
Różnica kosztów w pozycjonowaniu a jakość usługi
Wiele osób z pewnością zastanawia się, dlaczego jedne firmy, agencje i specjaliści oferują pozycjonowanie sklepu internetowego w cenie 200 zł a inne w cenie 2000+ zł przy podobnej ofercie. Różnic wbrew pozorom jest kilka.
Pierwszą z nich jest niska jakość „taniego pozycjonowania”. Osoby, które oferują takie usługi, nie mogą zainwestować w porządne teksty na twoją witrynę, jej dobrą optymalizację SEO, czy też publikacji content marketingowe — dodatkowo czas przygotowania odpowiednich tekstów, ich formatowanie i zajmuje odpowiednią ilość czasu!
Dlatego często by tanie pozycjonowanie miało sens i mogło przynieść jakiekolwiek rezultaty, powoduje to, że firmy tworzą opisy tekstowe w mieszarkach synonimów i wykonują linkbuilding, przy pomocy automatów czy też ze spamerskich wpisów na forach dyskusyjnych. Działanie „tanich” agencji i freelancerów przynosi zatem słabsze efekty, które często nie są warte nawet takiej sumy, którą płacimy. W wielu przypadkach osoby takie, aby zarabiać na niskich cenach, stosują pozycjonowanie niezgodne z zasadami wyszukiwarki Google, czyli tzw. Black Hat, które niesie ze sobą wiele niebezpieczeństw.
Większy budżet oznacza większe pole manewru, więcej czasu pracy specjalisty poświęconej na twoją stronę www oraz szybsze systematyczne rezultaty i wyniki, szczególnie gdy jest to pozycjonowanie w rozliczeniu abonamentowym. Oczywiście praca i efekty przy mniejszym budżecie również są możliwe, ale uzyskanie odpowiednich rezultatów przekłada się znacząco w czasie, a w przypadku konkurencyjnych fraz może nie być możliwe.
Konsekwencje taniego pozycjonowania
Korzystając z taniego pozycjonowania, narażeni jesteśmy na wiele negatywnych konsekwencji. Pierwszą z nich jest wpadnięcie w filtry, które baczniej będą badać naszą witrynę. Do czasu wyjaśnienia niejasności nasza strona może nie być wyświetlana pod pewnymi hasłami. W razie wykrycia nieprawidłowości — np. sztucznego linkowania witryny może stracić ona swój obecny ranking i pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Przełoży się to bezpośrednio na utratę ruchu i klientów!
Korzystając zatem z taniego pozycjonowania, możemy zapłacić za praktyczny brak wyników, a w niektórych sytuacjach nawet stracić jakość i wiarygodność strony w oczach wyszukiwarki, które bardzo ciężko jest odbudować.
Pozycjonowanie za efekt a tanie pozycjonowanie
Obecnie szukając taniego pozycjonowania, możemy natrafiać na oferty typu “pozycjonowanie za efekt”. W myśl tej zasady płacimy za konkretne efekty np. uzyskanie wysokiej pozycji w danej frazie. Ten rodzaj rozliczania nie jest już jednak tak korzystny, gdyż Google personalizuje wyniki i trudno zmierzyć konkretny wynik, przez co możemy częściej stracić niż zyskać na takim procederze. Duża presja firmy na szybki zarobek może też powodować działania niezgodne z zasadami pozycjonowania.
Jeśli zależy nam na relatywnie tanim pozycjonowaniu oraz usługach SEO, zdecydowanie warto przeprowadzić większe rozeznanie na rynku, porównać wiele firm, próbować negocjować warunki współpracy czy skorzystać z nieco uboższych pakietów, ale w renomowanych i wiarygodnych firmach lub u doświadczonych specjalistów. Działanie takie zdecydowanie przyniesie lepsze rezultaty niż naprawienie błędów osób bez wiedzy oferujących tanie usługi, które jak w świecie realnym, w zdecydowanej większości będą miały bardzo niska jakość. Jeżeli potrzebujesz odpowiedniej porady i masz pytania odnośnie do usług związanych z pozycjonowaniem — zapraszam do kontaktu ze mną.