Rekomendacje SEO, czyli “prześwietlenie” witryny i zaproponowanie pewnych zmian, które mają usprawnić pracę serwisu stają się coraz bardziej popularne. Coraz więcej osób sięga też po pomoc specjalistów zarówno przy diagnostyce, jak i profesjonalnym wdrażaniu zmian, dostrzegając coraz liczniejsze plusy.W tym tekście poruszamy temat rekomendacji seo, ich wdrożenia czy zalet.
Analiza całej strony

Analiza strony www
Aby rekomendacja SEO była rzetelna, pierwszym krokiem jest wykonanie analizy całej strony internetowej. Podczas jej sprawdzenia specjaliści SEO zweryfikują wiele elementów witryny. Będzie to np. sprawdzenie czasu ładowania się strony, baza danych, moduł sprzedażowy, skomplikowanie kodu, prostota szkieletu itp. Audyt przeprowadzany jest dokładnie i pozwala poznać niemalże każdy aspekt witryny. Dane te są analizowane, a profesjonaliści na ich podstawie wyciągają wnioski, tworząc rekomendacje.
Rekomendacje zmian technicznych na stronie
Po sprawdzeniu naszej witryny, otrzymamy rekomendacje, które powinniśmy wykonać. Choć w zależności od danej firmy czy osoby będą one wyglądały nieco inaczej i nie ma jednego “szablonu”, z pewnością każda rekomendacja będzie zawierała przydatne informacje. Będzie to informacja o niedziałających elementach – tych, które należy niezwłocznie poprawić, gdyż zagrażają np. bezpieczeństwu witryny lub pozycji w Google czy właśnie jasny plan działania na najbliższych kilka miesięcy, który jest rekomendowany. Polecane czynności będą poprawiały witrynę w wielu częściach i będą częścią długofalowej koncepcji, która jest najlepsza akurat dla naszej strony internetowej. Plan SEO jest bardzo przydatny, gdyż daje pogląd na sytuację rozwoju witryny i dzięki niemu możemy zaplanować pewne działania — co wpłynie na skuteczność promowania serwisu.
Oferta - Rekomendacje i audyty SEOSkontaktuj się ze mną
Zalety wdrożenia rekomendacji

Wdrożenie rekomendacji często wymaga ingerencji w kod źródłowy serwisu
Pierwszymi zaletami wdrożenia rekomendacji jest poprawa wyników i poprawa konwersji. Jeśli nasza witryna działa poprawnie np. pod względem pozycjonowania czy sprzedażowym wykorzystujemy potencjał strony do maksimum a tym samym zwiększyć skuteczność naszych działań. Dzięki temu możemy również wyprzedzić konkurencyjne marki pod względem promowania marki i być bardziej konkurencyjni dla klientów.
Wprowadzenie rekomendowanych zmian zapobiegnie również negatywnym skutkom znalezionych błędów i usprawni korzystanie z samego serwisu. Jeśli otrzymamy porady i rekomendacje profesjonalistów, będziemy mogli również długofalowo rozwijać się w odpowiednim kierunku, co przyniesie korzystne rezultaty. Do plusów możemy zaliczyć też np. większy ruch z długiego ogona, wyższą pozycję pod konkretnymi frazami czy możliwość pozyskiwania ruchu z Google Voice Search, czyli wyszukiwania głosowego.
Samodzielne wdrożenie rekomendacji przez specjalistę SEO

Optymalizacja strony to jak układanie kostki Rubika
Kolejnym krokiem jest wdrożenie zmian. Specjalista wykonuje zalecane zmiany bezpośrednio na stronach klientów samodzielnie. Jeśli zdecydujemy się na przyjęcie wszystkich rekomendacji, pomoże je nam zrealizować. Tak kompleksowa usługa jest niezwykle korzystna, gdyż dana osoba zna już naszą witrynę i wie jak wprowadzać zmiany, aby były efektywne. Specjaliści obsługują wiele różnych typów stron np. blogi, platformy WordPress i Joomla, sklepy www czy duże komercyjne serwisy. Optymalizacja techniczna wdrożenia zmian jest również wykonywana przez osobę kompetentną, która z pewnością nie uszkodzi naszej witryny. W moim przypadku, zazwyczaj sam wdrażam zmiany i optymalizuje witrynę klienta (sklepy i strony www).
Koszt rekomendacji SEO
Ważnym czynnikiem, o którym myślimy zawsze przed podjęciem decyzji o audycie czy wprowadzeniu zmian jest koszt takiej rekomendacji. Na rynku istnieje wielu specjalistów oraz firm, które mogą zaoferować zarówno ceny kilkudziesięciu — kilkuset złotych, a także profesjonalnych marek z cenami na poziomie 1000 zł – 2000 zł za usługę, droższe rekomendacje i plany SEO mogą zawierać o wiele więcej informacji i niekiedy przekraczają ponad 100 stron A4!
Cena zależeć będzie również od wielkości naszej witryny, nakładu pracy i charakteru serwisu. Z pewnością nie powinniśmy wybierać najtańszych opcji czy opcji niskokosztowych u niezweryfikowanych i anonimowych specjalistów, czy agencji. W takiej sytuacji istnieje duże ryzyko niskich wyników rekomendacji i ich wdrożenia czy nawet negatywnych skutków. Przeważnie posiadając przeciętną witrynę, powinniśmy móc skorzystać z usługi w cenie kilkuset złotych. Warto też odnajdując renomowane firmy i sprawdzając specjalistów porównać oferty oraz dowiedzieć się co konkretnie zyskamy, wykupując taką usługę. Jeżeli jesteś zainteresowany taką usługa, lub masz pytania – skontaktuj się ze mną!