neon-przyklad-reklamy-wewnetrznej
Pomimo ciągłego rozwoju technologii internetowych, tradycyjna reklama wewnętrzna w dalszym ciągu ma ogromne znaczenie dla wizerunku i rozpoznawalności firmy.

Jest to bowiem przede wszystkim forma oznaczenia siebie i swojej działalności. Bez odpowiedniej przygotowanych materiałów reklamowych nikt nas nie zauważy. I nie mówię w tym miejscu jedynie o oznaczeniu stoiska w sklepie czy siedziby firmy, ale głównie o różnego rodzaju targach handlowych czy wystawach, w czasie których właściwe zaprezentowanie marki jest czymś kluczowym.

Sposoby reklamowania wewnętrznego


Skoro wiemy, jak ważna jest reklama typu indoor i gdzie jest najczęściej stosowana, możemy przejść do krótkiego wymienienia najważniejszych materiałów promocyjnych i sposobów ich przestawiania.

Zdecydowanie najczęściej wykorzystywany jest tak zwany rollup. Jest to nic innego, jak plakat przymocowany do stabilnego stojaka. Możemy na nim przedstawić swoje logo, nazwę czy nawet najważniejsze punkty przygotowanej oferty.

Reklama wewnętrzna realizowana jest także za pośrednictwem licznych tabliczek informacyjnych oraz systemów wystawienniczych. Jeżeli chcemy być bardziej nowocześni, użyć możemy stylowych kasetonów i ekranów diodowych, które będą doskonale widoczne także w warunkach ograniczonego światła, oraz świecących banerów. Dobrym pomysłem okazać się może tak zwana reklama ambientowa, która obejmuje niekonwencjonalne formy promocji w lokalach i siedzibach firm.

Jakie produkty zaliczamy do reklam wewnętrznych?


Zalety i wady reklam wewnętrznych


Mocne strony promocji typu indoor są oczywiste: Pozwala nam ona bowiem na skuteczne zaznaczenie swojej obecności, co jest niezwykle istotne zwłaszcza w przypadku wspomnianych wcześniej targów wystawienniczych. Przeważnie na jednej sali obecnych jest bardzo dużo firm, dlatego dobrze jest wymyśleć coś, co pozwoli wyróżnić się z tłumu.

Zaletą reklamy wewnętrznej są również jej stosunkowo niewielkie koszty. Zakup lub wypożyczenie wymienionych materiałów nie jest drogi, dlatego pozwolić mogą sobie na to również małe przedsiębiorstwa.

Do wad reklamy indoor z pewnością należy zaliczyć pewne ograniczenia formy. Tego typu promocja nie jest zbyt zróżnicowana, nie daje nam również wielu możliwości, przede wszystkim ze względu na dość ograniczony obszar reklamowania.

Opłacalność a definicja biznesu


Oczywistym jest, że w świecie biznesu, gdy nie robimy nic, to poważnie sobie szkodzimy. Wszystko to sprawia, że reklama wewnętrzna w dalszym ciągu jest opłacalna. Pamiętać musimy jednak o tym, że pójście na łatwiznę zazwyczaj nie jest dobrym pomysłem.

Reklamę indoor możemy spotkać w wielu miejscach, dlatego nietrudno zrozumieć pewnego rodzaju ślepotę banerową, która występują u większości jej odbiorców. Powinna ona zachęcić konsumenta do działania, konieczne jest więc decydowanie się na rozwiązania choćby w minimalnym stopniu odbijające się od ogólnie przyjętego schematu.

Udostępnij