Pozycjonowanie zagraniczne polega na budowaniu autorytetu strony na odpowiednią geolokalizację (kraju) oraz w odpowiednim języku. Pozwala dotrzeć ze swoją ofertą na rynek światowy.
Przykładowo pozycjonowanie stron w języku angielskim może być prowadzone nie tylko na konkretny kraj (w tym wypadku Stany Zjednoczone czy Wielką Brytanię). Język angielski jest językiem urzędowym nie tylko w tych krajach, ale również w Kanadzie, Australii, Nowej Zelandii. Oznacza to możliwość oferowania usług czy też sprzedawania produktów również w tych krajach.
Analogicznie sytuacja wygląda w krajach skandynawskich — znajomość języka angielskiego wynosi 95% – tym samym użytkownik szukający frazy kluczowej ze specyficznej branży w języku angielskim ze Skandynawii ma bardzo dużą szansę trafić na naszą stronę.
Skupienie się na pozycjonowaniu odpowiednich fraz może spowodować wzrost użytkowników z krajów zagranicznych. Język angielskim jest językiem międzynarodowy tym samym, użytkownicy nie tylko z krajów anglosaskich mogą wyszukiwać frazy kluczowe w tym języku.
Zalety pozycjonowania w wyszukiwarkach zagranicznych
- Dostęp do gigantycznego rynku i użytkowników — Ponad miliard ludzi zna i korzysta z języka angielskiego.
- Stosunek kosztów do ceny reklamowej — Inwestycja w pozycjonowanie jest finansowo bardziej opłacalna niż reklamy tradycyjne czy też internetowe (Google Ads). Koszt pozyskania użytkownika zagranicznego w wielu przypadkach jest 3-5x droższy niż internauty polskiego, a niektóre branże posiadają bardzo duży PPC (paid per click).
- Pozycjonowanie nie jest nakierowane tylko na jeden kraj, a na wiele — Budując autorytet strony w języku angielskim, podnosimy jej widoczność nie tylko na sprecyzowanym kraju.
*istnieje możliwość wykluczenia i nakierowania ruchu organicznego na określony kraj.
- Koszt usług polskich jest korzystny dla konsumenta zagranicznego — tym samym możliwość większej konwersji.
Wyzwania związane z pozycjonowaniem zagranicznym:
- Koszt pozycjonowania jest większy niż w języku polskim.
- Większa konkurencja pozycjonowania — globalna oraz usługowa.
- Inny sposób działania algorytmu wyszukiwarki Google — Algorytm wyszukiwarki jest bardziej precyzyjny i działa inaczej w języku angielskim niż w języku polskim.
- Dodatkowe wyniki wyświetlane w wyszukiwarce — Grafy wiedzy (knowledge graph) oraz snippety wyszukiwarek — w języku angielskim ich występowanie jest częstsze i na większą liczbę fraz kluczowych — tym samym zabierają one „ruch użytkowników”
- Inne predyspozycje użytkowników — większy proc. użytkowników mobilnych, czy też wzrost liczby użytkowników wyszukujących głosem (voice search).
- Uwzględnienie wyszukiwarek innych niż Google — Szczególnie dotyczy to pozycjonowania w Rosji czy Czechach, gdzie Google ma konkurentów w postaci wyszukiwarek Yandex i Sezam.
Kto szczególnie powinien zainteresować się pozycjonowaniem za granicą?
Każdy, kto oferuję usługi na rynki zagraniczne, powinien zainteresować się tym rodzajem pozycjonowania, jednakże z doświadczenia mogę stwierdzić, że najwięcej klientów, z którymi pracowałem, było z następujących branż:
- Software house, z ofertą skierowaną na klienta zagranicznego, a koszty reklamowe w Google AdWords są „sporę”.
- Firmy spedycyjne— przewóz towarów przez kraje Unii Europejskiej jak Niemcy czy Francja
- Agencje pracy— wielu przedsiębiorców z Niemiec, Holandii i innych krajów UE szuka pracowników z Europy Wschodniej.
- Freelancerzy— oferując usługi zagraniczne oraz promując personal branding na konkretny kraj
- Blogerzy — jeżeli znasz perfekcyjnie język obcy oraz prowadzisz swojego bloga, to powinieneś zainteresować się tym pozycjonowaniem za granicą. Zyski z reklam są wielokrotnie większe niż na rynku Polskim, a dodatkowo te rynki zagraniczne nie są nasycone narzędziami do blokowania reklam (AdBlock) jak w przypadku Polski.
- Turystyka — promocja własnych biznesów prowadzonych na terenie Polski w celu przyciągnięcia ruchu zagranicznego.
Jestem zainteresowany, co teraz?
Jeżeli szukasz odpowiedniej firmy lub osoby do wykonywania pozycjonowania w innych krajach, warto zainteresować się moją ofertą pozycjonowania stron. Na przestrzeni lat zdobyłem bogate doświadczenie i portfolio klientów lokalnych i zagranicznych — jeżeli chodzi o marketing internetowy. Zapraszam do kontaktu ze mną.