Pozycjonowanie w Google Maps poprzez Google Moja Firma to bardzo skuteczny i efektywny sposób na podniesienie swojej pozycji w wyszukiwarce oraz zaistnienie w lokalnej społeczności w „Mapy Google”.
Z tego sposobu wyszukiwania korzysta wiele osób, a ponad 80% z nich następnie zapoznaje się z ofertą wybranej przez siebie w aplikacji marki. Samo pozycjonowanie Google Maps daje wiele możliwości. Poniżej prezentuje odpowiedzi na pytanie, dotyczące tego rodzaju pozycjonowania, dlaczego warto wybierać taki sposób pozycjonowania, jak wykorzystać taki sposób reklamy w biznesie oraz czym jest pozycjonowanie lokalne.
Google Maps — wstępne informacje
Google Maps to popularne mapy Google. Umożliwiają one wyznaczanie trasy, nawigowanie, ale również wyszukiwanie konkretnych firm czy zakładów handlowo usługowych na mapach i w danej lokalizacji. Sama aplikacja jest darmowa oraz wbudowana w wyszukiwarkę Google i bardzo często korzysta z niej wiele osób. Wizytówka Google Moja Firma daje możliwość dodania się na mapie w formie pinezki oraz figurowanie w danej lokalizacji, jeśli użytkownik szuka informacji na dany temat.
Założenie Google Maps jest proste i możliwe do wykonania i szczególnie polecane dla lokalnych marek. Pozycjonowanie mapy Google pozwala też pozyskiwać klientów z danego miasta czy lepiej pozycjonować naszą witrynę www ogólnie, gdyż wyszukiwarka na pewno powiąże nas z konkretną stroną www. Dodatkowo odpowiednia praca specjalisty SEO przy mapach Google spowoduję ich większy zasięg — a tym samym większą liczbę klientów.
Pozycjonowanie w Google Maps odbywa się poprzez kilka elementów. Pierwszym z nich jest dokładnie uzupełnienie danych w wizytówce Google Moja firma. Musimy pamiętać o tym, aby dane były spójne np. z tymi obecnymi na naszej stronie internetowej oraz aby w miarę możliwości dodać telefon stacjonarny z prefiksem, który rozpoznaje wyszukiwarka. Warto też dodawać jakościowe materiały, jakie jak zdjęcia czy wirtualny spacer po firmie, dzięki temu uzyskamy jeszcze lepszy efekt, a Google będzie promowało naszą pinezkę. Warto również prosić klientów o pozostawienie pozytywnych ocen i komentarzy gdzie również ten czynnik ma wpływ na pozycjonowanie Google Maps.
Wykonanie tych działań nie musi wpłynąć na pozycje mapy w wyszukiwarce — szczególnie na frazy bardzo konkurencyjne lokalnie jak np. „adwokat warszawa” gdzie w samej Warszawie jest ponad 3000 adwokatów, a w wynikach organicznych wyszukiwarki wyświetlają się tylko 3 wyniki.
Pozycjonowanie w Google Maps— oferta specjalisty SEOPrzeczytaj o moich rezultatach!
Pozycjonowanie mapki — dlaczego warto?
Pozycjonowanie mapy Google posiada bardzo wiele różnego rodzaju korzyści, dla których warto wykonać taki ruch. Pierwszy z nich to obecność na mapach Google. Wiele osób wykorzystuje je do poszukiwania konkretnych specjalistów czy firm. Dzięki temu bezpośrednio możemy pozyskać wielu nowych klientów. Znalezienie się na mapach Google poprzez Google Moja firma to też możliwość prześcignięcia wielu kontrahentów, którzy nie są widoczni w Google Maps. Bycie obecny na mapie wpływa na pozycjonowanie Google, dzięki któremu nasza witryna jest wyświetlana priorytetowo osobom z danej lokalizacji i jest wyżej w ogólnych wynikach wyszukiwaniach. Jest to jeden najważniejszych elementów procesu pozycjonowania dla firm.
Taki rodzaj pozycjonowania jest również korzystne dla firm i marek działających jedynie w sieci. Pomimo tego, że oferują ulgi dla różnych osób w całej Polsce i nie są związane z daną lokalizacją, mogą uzyskać pozytywny wizerunek i oceny w mapach Google. Jest to spora korzyść wizerunkowa, a klienci będą mogli korzystać z naszych usług jak wiarygodnej firmy.
Pozycjonowanie lokalne
Pozycjonowanie mapy Google to również pozycjonowanie lokalne. Jeśli dodamy swoją wizytówkę w Google Moja Firma, odpowiednio ją uzupełnimy i będziemy obecni na mapach Google w danej lokalizacji — powinniśmy uzyskać wyższe pozycjonowanie ogólne pod tym kątem. Nasza strona będzie wyświetlana osobom, które znajdują się w danej miejscowości i poszukują konkretnej usługi lub znajdują się w innych częściach świata i wyszukują usługi w konkretnej lokalizacji.
Mapki w wyszukiwarce to dla wielu osób główne źródło w wyszukaniu restauracji czy kin co możemy wykorzystać na swoją stronę. Pozycjonowanie lokalne jest dużo trudniejsze od ogólnego. Wykonane są również podobne czynności, ale pod innym kątem i w nieco inny sposób.
Klienci z konkretnej lokalizacji
Pozycjonowanie mapy Google jest bardzo wydajnym sposobem na pozyskiwanie klientów z konkretnej lokalizacji. Warto je wykonywać szczególnie, wtedy gdy posiadamy np. biznes stacjonarny i zależy nam na klientach z danego miasta czy lokalizacji. Osoby takie, jeśli zobaczą nas na mapach Google, będą mogły przyjść do nas osobiście. Pozycjonowanie takie naszej witryny gdzie prowadzimy np. kawiarnię, pomaga również zdobywać uznanie i renomę poprzez możliwość dodawania komentarzy i ocen na nasz temat.
Lokalne pozycjonowanie dla firm jest czasami dużo korzystniejsze niż pozycjonowanie ogólne. W konkretnej miejscowości jest dużo łatwiej przebić się w hierarchii i zostać zauważonym przez internautów niż w przypadku dużej konkurencji w głównej kategorii Google. Pozyskiwanie klientów z danej kanalizacji to też efektywne wydawanie budżetu, gdyż wydajemy środki na reklamę, która trafi jedynie do osób z danego miasta, które są już potencjalnie zainteresowane usługami w danej lokalizacji.
Koszt pozycjonowania mapy w Google — ile to kosztuje?
Koszt usługi pozycjonowania mapki Google jest porównywalny do kosztów zwykłego pozycjonowania lub dużo niższy. W pewnej opcji pozycjonowanie takie może być darmowe, ale warto skorzystać z pomocy profesjonalisty, który wykona za nas wszystkie czynności szybko, sprawnie i rzetelnie. Na rynku istnieje wiele różnego rodzaju profesjonalistów i agencji marketingowych oferujących wykonanie działań związanych z tym rodzajem pozycjonowania.
Cena w zależności od „konkurencyjności” mapki oraz jej widoczności może wynieść od kilkudziesięciu do kilku tysięcy. Samo dodanie mapy jest darmowe, jednak jej pozycjonowanie i budowanie autorytetu kosztuje i jest długotrwałe, szczególnie w przypadku konkurencyjnych fraz lokalnych (jak np. wyżej wspomniana fraza „adwokat warszawa”) gdzie konkurencją jest około 3000 różnych adwokatów 😊.
Ostateczna cena zależy jednak od oferty marki, zakresu prac, jaki wybierzemy czy renomy marki. Dodatkowo możemy zapalić np. kilkaset złotych za wykonanie profesjonalnej sesji zdjęciowej lub wirtualnego spaceru, które również dodamy na wizytówkę. Cena za 100m2 wirtualnego spaceru po firmie może wynosić ok. 500 zł a profesjonalna sesja zdjęciowa to koszt ok. 100 zł – 200 zł.