Pozycjonowanie strony firmowej to jeden z najlepszych sposobów promocji w internecie. Wysoka pozycja w wyszukiwarce Google zapewnia prestiż, ale i wielu nowych klientów, którzy będą wchodzili na naszą witrynę z tego powodu. Samo pozycjonowanie jest doskonałym sposobem na prześcignięcie innych — konkurencyjnych marek w sieci. Jak zatem możemy pozycjonować swoją firmową witrynę? Dlaczego warto pozycjonować naszą stronę w wyszukiwarkach? Wszystkie odpowiedzi na te pytania oraz informacje o SEO prezentujemy poniżej.
Dlaczego warto pozycjonować stronę swojej firmy?
Pozycjonowanie stron firmowych ma bardzo wiele plusów, z których warto korzystać. Pierwszym z nich jest oczywiście wysoka pozycja w wyszukiwarce Google. Jeśli będziemy przeprowadzali odpowiednie działania takie jak linkowanie, publikowanie tekstów SEO czy optymalizację witryny nasz serwis firmowy znajdzie się na czele wyników wyszukiwania w danej kategorii. To z kolei przełoży się na większą ilość potencjalnych klientów, którzy będą wchodzili na nasz serwis.
Tylko kilka pierwszych wyników zbiera największą część ruchu z internetu. Pozostałe wyniki zbierają go adekwatnie mniej, a te na kolejnych stronach są praktycznie pomijane przez użytkowników szukających danych firm w branży. Będąc wysoko w wynikach wyszukiwania, możemy liczyć na wielu nowych klientów, zwiększanie się sprzedaży i konkretne zyski finansowe. Wysoka pozycja w Google to też skuteczne poprawienie swojego wizerunku. Osoby, które będą widziały nas na wysokich pozycjach, stwierdzą, że skoro Google docenia naszą witrynę to nasza firma, rzeczywiście musi być warta uwagi.
Pozycjonowanie dla firm — oferta specjalisty SEOPrzeczytaj o moich rezultatach!
Zalety pozycjonowania strony firmowej
Pozycjonowanie dla firm ma również wiele zalet i plusów samo w sobie. Po pierwsze jest ono proste do przeprowadzenia. Nawet jeśli się nie znamy, możemy skorzystać z pomocy agencji marketingowych oraz wielu profesjonalistów. Na rynku działa sporo takich osób, dzięki czemu nie będziemy mieli problemów z pozycjonowaniem naszej witryny. Pozycjonowanie dla firm jest również możliwe do wykonania, niezależnie od tego, jak dużą marką jesteśmy.
Możemy wykorzystać ten sposób promocji w sieci, jeśli dopiero wchodzimy na rynek lub jesteśmy już na nim od wielu lat i mamy wysoki budżet przeznaczony na ten cel. Pozycjonowanie strony www wykonywane przez odpowiednie osoby nie niesie ze sobą zagrożenia oraz daje wiele wymiernych korzyści.
Rodzaje pozycjonowań strony
Pozycjonowanie stron firmowych jest podzielone na kilka rodzajów. Każdy rodzaj pozycjonowania wykonuje się nieco inaczej i ma dostarczyć nam nieco innych profitów. Oprócz pozycjonowania ogólnego możemy zatem przeprowadzić pozycjonowanie strony firmy pod danym kątem. Do takich rodzajów będzie należało m.in. pozycjonowanie lokalne czy pozycjonowanie szerokie. Każdy rodzaj pozycjonowania będzie wspomagał nas w innych strefach i dawał nieco inny efekt.
Pozycjonowanie lokalne (Mapy Google Maps)
Pozycjonowanie lokalne na mapki „Google Maps” to bardzo popularny sposób pozycjonowanie naszej strony firmowej. Takie pozycjonowanie dla firm przeznaczone jest dla marek, które działają lokalnie lub chcą pozyskiwać klientów z danej lokalizacji. Wedle tej strategii tworzymy wizytówkę w Google Moja Firma oraz dodajemy swoją firmę na mapach Google.
W tej aplikacji wiele osób szuka usług, produktów czy firm. Dzięki temu, gdy dany użytkownik szuka firmy w danym mieście, my jesteśmy mu wyświetlani na mapach. W celu pozycjonowania warto dodać się jako element na mapach Google dokładnie opisać swoją firmę zamieścić wartościową treść dla potencjalnego klienta np. zdjęcia lub spacer wirtualny po firmie oraz podać adres witryny www.
Pozycjonowanie szerokie (długi ogon)
Pozycjonowanie szerokie, czyli tzn. poprzez długi ogon to pozycjonowanie, które ma za zadanie windować naszą stronę w wielu frazach oraz długich zapytaniach jednocześnie. Pozycjonowanie takie będzie polegało na umieszczaniu w tekstach i na stronie całych wyrażeń, zdań czy zapytań. Takie działanie pozwala być wysoko w wynikach wyszukiwania Google, gdy dany użytkownik wpisze długi ogon oraz winduje nas w hierarchii Google w wielu różnych fazach z danej kategorii. Pozycjonowanie serwisu w wyszukiwarkach pod długie ogony sprawia, że jesteśmy wyświetlani przez wyszukiwarki pod różnymi hasłami, a nie tylko kilkoma najpopularniejszymi frazami. Dzięki temu możemy zebrać dodatkowy ruch, o który z racji mniejszej popularność frazy walczy niewiele serwisów.
Pozycjonowanie firmowe a business branding
Pozycjonowanie strony firmy to również budowanie brandu, czyli marki. Obecność naszej witryny w internecie jest bardzo ważna i jest ona wizytówką firmy. Dla wielu osób jest to pierwszy kontakt z firmą a dla klientów możliwość poznania bliżej naszej marki. Warto zatem, aby była ona poprawnie wykonana oraz znajdowała się wysoko w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu klienci będą odbierali nas jak przodującą markę w branży, jeśli witryna będzie znajdowała się np. na trzech pierwszych miejscach w wyszukiwarce Google.
Koszt pozycjonowania strony firmowej — dlaczego warto zaufać specjaliście SEO?
Pozycjonowanie stron firmowych dla wielu osób wydaje się drogim sposobem marketingu. W rzeczywistości koszty uzależnione są od kilku czynników takich jak zakres działań, które wybierzemy, renoma agencji marketingowej czy rodzaj naszego serwisu. Pozycjonowanie dla firm może kosztować od kilkuset złotych nawet do kilku — kilkunastu tysięcy.
Wykonanie optymalizacji strony www może kosztować w zależności od wielkości strony — kilkaset złotych. Licząc na skuteczne pozycjonowanie czy zoptymalizowanie strony firmowej, warto wybierać specjalistów SEO. Na rynku działa wiele osób włącznie z freelancerami czy osobami nieznanymi. Jeśli wybierzemy specjalistę ds. SEO, będziemy mogli liczyć na rzetelne wykonanie pozycjonowania, dużą skuteczność oraz na szybkość czy profesjonalizm współpracy, polegający m.in. na dotrzymywaniu terminów czy przestrzeganiu ustaleń.