Prowadzenie bloga może przynieść wiele korzyści – nie tylko tych osobistych, ale również finansowych. Ważne jest więc to, aby tworzyć atrakcyjne i ciekawe teksty, które zainteresują zarówno czytelników, jak i potencjalnych sponsorów. Same publikacje to jednak nie wszystko. Ktoś musi się o nich najpierw dowiedzieć. To zaś stanie się możliwe za sprawą pozycjonowania.
Mówiąc krótko, jest to zbiór zadań, których realizacja pozwoli poprawić pozycję bloga w wyszukiwarkach internetowych. Dzięki temu, osoby przeszukujące zasoby sieci, po wpisaniu odpowiednich fraz, mogą trafić na Państwa bloga. Jeżeli natomiast zainteresuje ich jego treść, zyskać można stałych czytelników.
Firmy pozycjonerskie oferują usługi dla blogerów, jak i blogerek – niezależnie od branży i tematyki, w jakiej się poruszają. A solidne firmy gwarantują pełne wsparcie i realizację szerokiego zakresu działań.
Wsparcie SEO dla blogerów – onsite i offsite
Firma pozycjonerska powinna w ramach SEO (optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych) wykonywać przede wszystkim dokładną analizę Państwa bloga – zarówno pod kątem technicznym, jak i merytorycznym.
Następnie, po konsultacji planu działania, dochodzi do wdrażania niezbędnych zmian. Wsparcie związane jest zarówno z realizacją działań na stronie, jak i poza nią. Do pierwszej kategorii zaliczyć należy dostosowanie wyglądu i działania bloga w taki sposób, aby był on bardziej przyjazny dla użytkowników i robotów indeksujących.
Optymalizacja pod SEO wymaga również wykonania researchu fraz kluczowych. Są to wszelkie słowa, które są wpisywane przez Internautów w polu „szukaj” wyszukiwarki. Dobre firmy zadbają o to, aby znalazły się także w treści Państwa bloga.
Optymalizacja i analityka Twojego bloga
Wiele osób bagatelizuje konieczność przeprowadzenia sprawnego pozycjonowania i optymalizacji bloga, w wyniku czego lądują oni na dalekich stronach w wynikach wyszukiwania, co przekłada się na to, iż odwiedza ich zdecydowanie mniej osób, niż mogłoby odwiedzać.
Warto również zadbać o profesjonalną analitykę bloga – czy wiesz do którego akapitu i ile procent artykułu czytają użytkownicy za nim wyjdą ze strony?