Pozycjonowanie marki w internecie jest obecnie koniecznością, jeśli chcemy osiągnąć dobre wyniki sprzedażowe, rozpoznawalność i renomę. Istnieje kilka sposobów na to, aby uczciwie, skutecznie i przystępnie cenowo wypromować markę oraz sprawić, że będzie widoczna w internecie, a my będziemy pozyskiwali klientów. W tym tekście przedstawię jak to zrobić skutecznie, efektywnie i wykorzystać cały potencjał, jaki daje nam marketing internetowy.
Kreowanie wizerunku w internecie
Do kreowania wizerunku w internecie oraz sprawiania, aby nasza marka była w nim widoczna, możemy użyć kilku strategii. Pierwszą z nich jest pozycjonowanie strony internetowej. Na naszej stronie internetowej możemy przedstawić w dowolny i wygodny dla nas sposób swoją ofertę, markę czy bezpośrednio prowadzić sprzedaż. Pozycjonowanie ma na celu sprawienie, aby witryna znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Google. Z kolei im wyżej będziemy się znajdowali, tym więcej osób będzie przechodziło na naszą witrynę. Pozycjonowanie możemy zamówić w wielu agencjach się na rynku lub skorzystać z pomocy profesjonalistów.
Pozycjonowanie stron - ofertaMoje portfolio
Pod pojęciem tym kryje się optymalizacja witryny od strony technicznej, linkowanie zewnętrzne, tworzenie tekstów i szereg innych czynności. Inwestując w pozycjonowanie — na długi czas, możemy znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania i pozyskiwać za darmo wielu nowych klientów. Wyniki organiczne przy dobrze pozycjonowanej witrynie sprawiają, że będzie ona na pierwszych miejscach w wyszukiwarce Google danej kategorii, a wiele osób skorzysta z linku poleconego przez Google.
Ciekawą możliwością pozycjonowania marki może być również remarketing. Polega on na zainstalowaniu piksela na naszej witrynie oraz „zapisywaniu” osób przez Google Ads, które były na niej, ale z jakiegoś powodu nic nie kupiły. Następnie możemy wykupić płatną reklamę w Google Ads i wyświetlać reklamy tylko takim osobom, wiedząc, że interesują się daną tematyką i już kiedyś byli na naszej stronie. Warto również przeznaczyć pewną sumę na zakup płatnych wyników wyszukiwania.
Wynik sponsorowane, wyświetlane są nad tymi standardowymi — organicznymi i również są chętnie klikane. W tej opcji po prostu płacimy za wynik w dobrym miejscu, z którego często korzystają użytkownicy. Kolejnym ciekawym sposobem pozycjonowania i promocji marki w sieci jest content marketing. Jest to publikowane i zamieszczanie w sieci przydatnych oraz wartościowych treści, które mają przyciągnąć klientów. Mogą być to np. ciekawe wpisy tematyczne, webinaria, szkolenia, e-booki, posty w social mediach czy kanały na YouTube.
Wyróżnienie marki na tle setek konkurentów
Wyróżnianie się na tle konkurencji to ważna kwestia, o której zapomina wiele osób, a która pozwala zdobywać klientów. Warto oferować „coś więcej” – coś, czego nie ma konkurencja. Dzięki temu będziemy lepiej widoczni, bardziej rozpoznawalni i przyciągniemy nowych klientów do naszej marki. W tym celu możemy oferować np. webinaria, czyli szkolenia w postaci transmisji live, darmowe e-booki czy darmową wiedzę. Wyróżniać na tle konkurencji możemy się również współpracą z influencerami, czyli osobami znanymi, które będą za opłatą polecać naszą markę czy oferując dodatkowe usługi do podstawowej oferty — których nie oferują konkurencyjne firmy z branży. Budowanie marki w internecie będzie dzięki temu łatwiejsze i skuteczniejsze.
Marketing internetowy — najtańszy sposób na dotarcie do milionów konsumentów
Marketing internetowy jest jednym z najtańszych sposobów docierania do milionów potencjalnych klientów. W tej opcji możemy rozpoczynać promocje już od kilkudziesięciu złotych, nie dysponując dużymi środkami pieniężnymi. Cena dotarcia do klienta też jest niska, gdyż w sieci istnieje wiele konkurencyjnych programów, a koszt wyemitowania reklamy przez nie jest atrakcyjny cenowo. W sieci przy minimalnym nakładzie lub nawet bez niego możemy korzystać z wielu form marketingu takich jak np. prowadzenie kanału na YouTube, profili w social mediach czy marketingu szeptanego. Dzięki temu niskim kosztem możemy dotrzeć do milionów odbiorców na całym świecie.
Zalety i ceny pozycjonowania marki w internecie
Marketing internetowy posiada wiele korzyści i przewag nad tradycyjnymi nośnikami reklamy np. gazetami, ulotkami czy bilbordami. Płacąc za marketing internetowy, możemy korzystać z targetowania, czyli decydować kto zobacz naszą reklamę. Dzięki temu efektywnie wydajemy budżet reklamy, nie płacąc tak jak w przypadku ulotek za reklamę, która trafia do osób przypadkowych.
W cenie kilkunastu złotych możemy dotrzeć np. z reklamą na FB do kilkuset-kilku tysięcy odbiorców, co byłoby ciężkie przy publikacji w gazecie z takim nakładem. W cenie kilkudziesięciu złotych możemy skorzystać też z influencer marketingu, reklamy w Google czy stworzenia i optymalizacji witryny, co da realne rezultaty i lepsze efekty w porównaniu z tradycyjnymi nośnikami reklamy.