Pozycjonowanie domeny (czyli strony) to bardzo ważny element, jeśli zależy nam na tym, aby nasza witryna pojawia się wysoko w wynikach wyszukiwania. Przeważnie prace nad tymi elementami, czyli pozycjonowaniem witryny rozpoczynamy z dniem uruchomienia biznesu. Ciekawym i korzystnym rozwiązaniem jest wcześniejsze rozpoczęcie pozycjonowania witryny, kiedy dopiero przygotowujemy biznes lub sklep internetowy, a wiemy, że za jakiś czas na pewno będziemy prowadzili e-sklep itp. W tym tekście poruszamy kwestie wcześniejszego pozycjonowania domeny-korzyści, jakie daje takie działania i powody, dla których warto zacząć wcześniejsze pozycjonowanie witryny.
Oferta pozycjonowania domenyPozycjonuj przed startem swojego biznesu!
Budowa autorytetu domeny i strony
Pierwszym powodem, dla którego zdecydowanie warto rozpocząć wcześniejsze pozycjonowanie domeny i strony jest budowanie autorytetu domeny w “oczach” wyszukiwarek internetowych. Jest to czynnik, który mówi w dużej mierze Google czy nasza strona jest wartościowa i wpływa na pozycje wyświetlania w wyszukiwarce. Im autorytet domeny jest większy, tym lepiej dla naszego serwisu. Rozpoczynając pozycjonowanie dużo wcześniej mamy czas na budowanie wiarygodności i autorytetu strony. W momencie rozpoczęcia sprzedaży i otwarcia biznesu nasza witryna będzie miała już dużo wyższy poziom, aniżeli gdybyśmy zaczynali pozycjonowanie dopiero w tym momencie.
Wpływ na autorytet domeny i strony ma wiele czynników takich jak np. staż strony, treści znajdujące się na stronie, linki zewnętrzne — przychodzące, itp. Jeśli odpowiednio wcześniej rozpoczniemy te wszystkie działania, nasza witryna w dniu rozpoczęcia biznesu i sprzedaży będzie już na wysokiej pozycji i będziemy mogli cieszyć się korzyściami takiej sytuacji. Budowanie autorytetu przed wdrożeniem jest niezwykle korzystne i ważne.
Czas do rozpoczęcia działania biznesu możemy przeznaczyć na link building, stworzenie bloga firmowego, regularne dodawanie opisów tekstowych do produktów czy oferować wartościowy content na blogu i przyciągać pierwszych czytelników.
Pozycjonowanie kilka miesięcy wcześniej może spowodować, że twój biznes się rozkręci za nim go zaczniesz 🙂
Konkurencja a czas osiągnięcia wyników
Działania pozycjonujące naszą witrynę, warto również rozpocząć z wyprzedzeniem, gdyż efekty, jakie osiągamy dzięki pozycjonowaniu, przeważnie są zauważalne po upływie od 3 do 12 miesięcy. Jeśli rozpoczniemy pozycjonowanie witryny wcześniej — od razu po podjęciu decyzji o prowadzeniu biznesu, pierwsze korzystne efekty pozycjonowania będą już przeważnie widoczne w momencie rozpoczęcia prowadzenia e-sklepu. Dzięki temu nie będziemy skazani na pierwsze dwa — trzy miesiące oczekiwania na efekty, gdy rozpoczniemy sprzedaż w sklepie internetowym i będziemy liczyli na napływ klientów. Staż domeny i działań pozycjonujących wpływa również na konkurencyjność strony. Warto wziąć ten czynnik pod uwagę w branżach gdzie panuje spora konkurencja i działa wiele innych podobnych sklepów czy witryn.
Kwestie biznesowe a marketing internetowy
Wiele osób popełnia zasadniczy błąd, najpierw załatwiając kwestie biznesowe, a następnie uruchamiając marketing internetowy czy stronę internetową — w dniu rozpoczęcia prowadzenia biznesu. Działanie takie jest niekorzystne — zwłaszcza iż przeważnie wiemy kilka miesięcy wcześniej, że w konkretnym czasie rozpoczniemy prowadzenie e-sklepu czy innego biznesu internetowego.
Podczas przygotowywania biznesu, przechodzenia z etatu na samozatrudnienie, tworzenia firmy itp. mamy wiele czasu, który możemy wykorzystać na tworzenie i pozycjonowanie swojej strony internetowej. W tym czasie — równolegle z rozpoczęciem załatwienia kwestii biznesowych warto rozpocząć również dbanie o własną stronę internetową oraz o marketing internetowy. Działanie takie nie będzie wymagało od nas dużego nakładu pracy, gdyż możemy zlecić je np. specjaliście SEO.
Planujesz rozpocząć biznes w internecie?Napisz do mnie, może Ci pomogę?
W takiej sytuacji nic nie stoi na przeszkodzie, aby budować widoczność strony przed założeniem i rozpoczęciem prowadzenia biznesu a wręcz jest to wskazane. Dzięki Temu już na samym starcie biznesu możemy uzyskać przewagę nad konkurencją i uzyskać np. wyższą pozycję strony w wyszukiwarce niż grono podobnych sklepów rozpoczynających działalność w podobnym okresie. Aby działać w ten sposób nie trzeba mieć zarejestrowanej firmy, rozpoczętego biznesu itp. Działanie takie z pewnością da lepsze rezultaty niż budowanie i promowanie witryny razem z rozpoczęciem prowadzenia biznesu.