Jak zoptymalizować stronę pod SEO? 5 kluczowych elementów

 w Artykuły partnera, SEO,

Ponad połowa całego ruchu internetowego pochodzi z wyszukiwarki Google, dlatego optymalizacja strony pod SEO jest istotnym elementem każdej strategii marketingowej. Jeśli uważasz, że podstawy nie są wystarczające, aby uzyskać wyższą pozycję w rankingu, sprawdź poniższy tekst i przekonaj się, że posiadanie nawet zupełnie podstawowej wiedzy pomoże odnieść Ci sukces.

Czym jest SEO?

Na sam początek upewnijmy się, że podstawy SEO, w tym jego znaczenie, jest w pełni zrozumiałe. SEO, czyli Search Engine Optimization to praktyka optymalizacji witryny w celu zwiększenia ilości i jakości ruchu z wyników organicznych wyszukiwarki. Działania SEO mają na celu sprawić, że strona internetowa stanie się bardziej „wykrywalna”, a potencjalni klienci wyszukując hasła związane z Twoją firmą, będą mogli szybciej na nią trafić.

Dlaczego SEO jest ważne?

Wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania jest najbardziej reklamowaną korzyścią SEO, jednak tak naprawdę większość rzeczywistych pozytywów związanych jest z ruchem. Duża część użytkowników klika w jeden z pierwszych wyników wyszukiwania, dlatego wyższy ranking zwykle powoduje większy ruch w witrynie. SEO prowadzi też do stałego ruchu, w przeciwieństwie do mediów społecznościowych czy wysyłanych newsletterów, które generują szybko zanikające skoki ruchu. Ruch związany z wyszukiwaniem jest „bezpłatny”, co ma znaczenie, biorąc pod uwagę to, że reklamy w wyszukiwarkach mogą być drogie. Oczywistym jest, że tworzenie treści pod wyszukiwarki nie jest darmowe, jednak zdecydowanie tańsze niż płacenie za reklamy.

Jak zoptymalizować witrynę pod kątem SEO?

Chcąc mieć większy ruch organiczny na swojej stronie, musisz zrozumieć pewne mechanizmy i dopasować się do nich. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, by zoptymalizować swoją witrynę pod kątem SEO.

Witryna przyjazna dla urządzeń mobilnych

Zdecydowana większość wyszukiwań w Google pochodzi z urządzeń mobilnych i z roku na rok, liczba ta cały czas rośnie. Nic więc dziwnego, te w Google oficjalnie rozpoczęło wdrażanie indeksu mobile-first w marcu 2018 roku, dlatego dostosowanie witryny do smartfonów i tabletów to absolutny obowiązek.

Szybka strona internetowa

Szybkość strony ma znaczenie, zarówno w przypadku SEO, jak i konwersji. Użytkownik, odwiedzając witrynę ładującą się w nieskończoność, prawdopodobnie przeniesie się na inną stronę i poszuka czegoś innego. Dbałość o odpowiednią prędkość strony poprawi jakość doświadczenia użytkownika, zwiększy ruch na stronie i widoczność w wyszukiwarkach, ponieważ to również jeden z czynników rankingowych – szybciej znaczy lepiej.

Logiczna struktura adresów URL

Konfigurując witrynę, warto zastosować najbardziej przejrzystą i opisową strukturę. Dobrym pomysłem jest ujednolicenie wyglądu adresów URL i pisanie ich małymi literami, co będzie łatwiejsze do odczytania niż duże litery. Utrzymanie standaryzowanych adresów pomoże zapobiec błędom w witrynie i poza nią.

Skuteczny opis strony

Opis strony odgrywa znaczącą rolę w SEO i pojawia się w wynikach wyszukiwania pod nagłówkiem, dzięki czemu użytkownik wyszukiwarki otrzymuje informacje o tym, co znajdzie, gdy przejdzie do witryny. Są różne metody tworzenia dobrych opisów, my wymieniamy je w tym artykule.

Tworzenie wartościowych treści

Treść jest istotną częścią SEO, ponieważ jest narzędziem, dzięki któremu trafiasz do odbiorców i angażujesz ich. Content marketing wiąże się ze zdolnością do zwiększania ilości wysokiej jakości ruchu na stronie, dlatego tworzenie odpowiednich treści mają moc przyciągania odbiorców. Content pod postacią zawartości strony internetowej, bloga, infografik i e-booków będzie generować ruch w witrynie, dlatego warto pracować nad tym elementem optymalizacji strony.

Powyższe wskazówki to tylko podstawy, jednak ich znajomość zapewni dobry start. Elementy SEO mogą okazać się niezwykle złożone, dlatego warto wypracować proces, dzięki któremu z biegiem czasu zauważalny będzie wzrost ruchu i konwersji.

Zostaw komentarz