Proces depozycjonowania stron rozumiany jest w sposób przeciwny od pozycjonowania. Polega więc na realizacji działań mających na celu obniżenie rankingu strony dla określonych słów kluczowych lub „zepchnięcie” innymi, neutralnymi stronami.
Związane są one między innymi z przerwaniem bądź zlikwidowaniem powiązania danej strony z określonymi frazami, chociażby poprzez użycie technik niezgodnych z wytycznymi Google. Podkreślić należy, że depozycjonowanie jest procesem bardzo skomplikowanym, w ramach którego konieczna jest realizacja zaawansowanych działań.
Dla kogo jest depozycjonowanie?
Wspomniane wcześniej czynności wykonywane są przede wszystkim przez firmy, które chcą pozbyć się połączenia z frazami o treści krzywdzącej bądź niezwiązanej z rzeczywistą działalnością firmy i realizowanymi przez nią usługami.
Wszystkie tego typu procesu bardzo często służą również w walce o odzyskanie dobrego wizerunku firmy.
Mowa przede wszystkim o wygaszaniu powiązań z krzywdzącymi opiniami, które mogą być publikowane w ramach hejtu internetowego, niektóre firmy wykonują depozycjonowanie także w walce z konkurencją.
Osoby prywatne
Podobne praktyki dotyczą jednak nie tylko przedsiębiorstw, ale również osób prywatnych, które chcą walczyć o to, aby powiązane z nimi informacje, które są dla nich w jakiś sposób niekorzystne, zniknęły z sieci lub nie były kojarzone z ich osobą.
Proces ten jest bardzo ważny, gdyż tego typu wyniki mogą nawet zniszczyć karierę. Pracodawcy bardzo często analizują swoich obecnych bądź przyszłych pracowników pod kątem informacji w Internecie, dlatego takie informacje mogłyby im bardzo zaszkodzić.
Hejt i niszczenie opinii
Proceder celowego osłabiania wizerunku może być związany z tak zwanym hejtem, który bardzo często przybiera ogromną skalę. Osoby, które życzą nam jak najgorzej są w stanie dopuścić się chociażby do specjalnej obróbki zdjęć w celu zniesławienia.
Programy graficzne są obecnie tak rozbudowane, że stosunkowo łatwo można wykonać fotomontaż, którego efektem mogą być między innymi oskarżenia o pedofilie czy o inne przestępstwa, których nie popełniliśmy. Nie należy zapominać również o fałszywych tożsamościach, związanych z tym, że ktoś będzie podszywał się pod nas i tym samym niszczył nasz wizerunek.
Błędy młodości
Depozycjonowanie to w końcu próba pobycia się wyników wyszukiwania, które są prawdziwe, ale stawiają nas w bardzo niekorzystnym świetle. Najczęściej dotyczą one sytuacji z młodości, kiedy to niespecjalnie myśleliśmy o tym, co będziemy robić w przyszłości. Niestety, w Google zostaje wszystko, dlatego po pewnym czasie nasz pracodawca bądź ukochana osoba może odkryć coś, do czego nie chcieliśmy się przyznawać.
Mogą być to różnego rodzaju ogłoszenia, niefortunne zdjęcia czy nawet przykłady łamania przez nas prawa. Wszystko to sprawia, że warto naprawiać swoje błędu.
Sklepy i firmy
Usługi depozycjonowania realizowane są przede wszystkim dla firm i sklepów. Dla podmiotów tego typu wizerunek jest niezwykle ważny, dlatego hejt i wszelkie fałszywe oskarżenia i opinie mogą wyrządzić wiele szkód.
Pamiętajmy, że w sieci funkcjonuje takie zjawisko, jak hejt zorganizowany. Polega on na tym, że pewna grupa osób umawia się, iż będzie szkalować dobre imię firmy. Mogą oni podszywać się pod niezadowolonych konsumentów bądź otwarcie wymyślać na temat naszej firmy nieprawdziwe historię. Jeżeli państwo chcą chronić swój biznes warto zastanowić się na usługami rzetelnej firmy, zajmującej się depozycjonowaniem wyników wyszukiwania.
Nie depozycjonuje się konkurencji!
Proces depozycjonowania bardzo często wykorzystywany jest w ramach tak zwanej nieuczciwej konkurencji, która ma na celu osłabienie pozycji innej firmy, a nawet pogorszenie jej wizerunku. W tym celu realizowane są celowe czynności, które osłabiają powiązanie danego podmiotu z frazami dla niego korzystnymi.
Chciałbym wyraźnie podkreślić, iż nie zajmuję się podobnymi praktykami. Posiadam doświadczenie w depozycjonowaniu przeciwko hejtowi i fałszywych opinii, nie zaś związanymi z osłabianiem pozycji innych sklepów czy firm.
Ochrona przed depozycjonowaniem
Depozycjonowanie konkurencji jest niezwykle negatywnym zjawiskiem, dlatego warto zastanowić się nad wykupieniem ochrony przed podobnymi działaniami – wiele firm zajmujących się marketingiem internetowym oferuję pakiety związane z depozycjonowaniem i monitoringiem. Dzięki takiemu działaniu, Państwa firma będzie niejako uodporniona na tego typu ataki oraz przygotowana na ewentualną walkę z nieuczciwym konkurentem.
Ochrona stron sklepów i firm przed depozycjonowanie
Ochrona realizowana jest po to, aby uchronić się przed przykrymi konsekwencjami depozycjonowania. Jeżeli bowiem jest ono realizowane w sposób długotrwały i konsekwentny, może po pewnym czasie doprowadzić do osłabienia ruchu internetowego. Wyników organicznych prowadzących do naszej strony będzie mniej, co w ogromnym stopniu odbije się na liczbach odsłon.
Depozycjonowanie związane jest także z możliwością nałożenia kar przez Google. Jest procesem wyniszczającym konkurencje, który może zniszczyć firmę i zakończyć jej działalność w internecie.
Usługi
Mając na uwadze wszelkie przykre konsekwencje tego procederu, warto zastanowić się nad profesjonalną ochronę, która obejmuje między innymi kontrolę sieci, a także monitoring strony i czynników SEO, które mają wpływ na jej pozycję w wyszukiwarkach internetowych.
W przypadku wykrycia takich praktyk depozycjonowania Państwa firmy, powinna zostać podjęta interwencja przez firmę odpowiedzialną za monitoring i działania, które mają na celu zredukowanie wpływu tego typu czynności i ich wyeliminowanie.
FAQ (Często Zadawane Pytania)
1. Czym różni się depozycjonowanie od pozycjonowania?
Depozycjonowanie to proces obniżania rankingu strony, podczas gdy pozycjonowanie ma na celu podniesienie jej pozycji w wynikach wyszukiwania.
2. Czy depozycjonowanie jest legalne?
Niektóre metody depozycjonowania mogą być niezgodne z wytycznymi Google lub uważane za nieetyczne. Zawsze warto korzystać z usług profesjonalistów, którzy stosują się do zasad etyki.
3. Jakie są skutki depozycjonowania dla mojej strony/firmy?
Długotrwałe i skuteczne depozycjonowanie może znacząco obniżyć ruch na stronie, wpłynąć na spadek liczby odsłon oraz zaszkodzić reputacji marki w sieci.
4. Czy mogę samodzielnie bronić się przed depozycjonowaniem?
Choć istnieją narzędzia do monitorowania sieci, profesjonalna firma z doświadczeniem w depozycjonowaniu będzie w stanie podjąć skuteczniejsze działania obronne.
5. Czy moja strona jest narażona na depozycjonowanie?
Każda strona w sieci może stać się celem ataków. Dlatego warto inwestować w monitoring i ochronę swojej witryny w sieci.