Pozycjonowanie to jeden z najskuteczniejszych sposobów na zaistnienie w sieci, ale i niosących z sobą pewne zagrożenia. Przeważnie, gdy zlecamy pozycjonowanie, nie myślimy o nich i o konsekwencjach, jakie możemy ponieść nasza strona. Poniżej poruszam ten temat i przedstawię kwestię związane bezpieczeństwa pozycjonowania.
Niedomówienia sprzedawców usług
Pierwszym zagrożeniem, jakie czeka na nas przy pozycjonowaniu witryny to kontakt z samym sprzedawca usługi. Osoby nieuczciwe mogą podawać nieprawdziwe informacje o bezpiecznym pozycjonowaniu, gdyż same nie stosują uczciwych praktyk. Mogą również manipulować wynikami swoich dotychczasowych zleceń lub statystykami naszej witryny przypisując sobie pewne sukcesy. Bardzo często nieuczciwi sprzedawcy naliczają opłaty, za coś, co zostało już wykonane. Aby uniknąć takich sytuacji, warto wybierać renomowanych specjalistów z wieloma dobrymi opiniami czy agencje seo, które są sprawdzone.
Minimalny budżet a pozycjonowanie z super efektem? To.. zależy!
Wiele osób zastanawia się, czy w niskiej cenie może otrzymać kompleksowe usługi lub prowadzić skuteczne pozycjonowanie. Wybieranie najniższych stawek w danej kategorii zazwyczaj oznacza usługę niskiej jakości z możliwą jej automatyzacją. Mając niski budżet, warto zastanowić się, co możemy za to otrzymać i czy np. średni lub słaby efekt będzie nas satysfakcjonować. Czasami zdecydowanie lepiej jest przeznaczyć nasz niski budżet na mniejszy zakres pracy przy naszej witrynie, który będzie wykonany profesjonalnie i da szanse na większe efekty niż “kompleksowa oferta” firm czy freelancerów.
Konsekwencje tanich ofert
Korzystanie z tanich ofert pozycjonowania może nieść ryzyko negatywnych i poważnych konsekwencji. Pierwszą z nich jest osiąganie słabych wyników pozycjonowania. Korzystając z najtańszych ofert, nigdy nie mamy pewności co do skuteczności działań i ich zakresu oraz efektu — który przeważnie jest słaby. Wykonywane działania nieprawidłowo lub wręcz niezgodnie z zaleceniami Google mogą zakończyć się nałożeniem filtra algorytmicznego na ważne dla nas frazy, wyłączenie naszej strony na jakiś czas z danej frazy w wyszukiwarce czy zablokowaniu jej wyświetlania.

Przy wyborze oferty pozycjonowania trzeba mieć szczęście, by odpowiednio trafić, nie zależnie od ceny usługi!
Nie chcąc ryzykować negatywnych skutków pozycjonowania, powinniśmy wykonywać jedynie naturalne działania oraz budować wartość strony ciężką pracą. Obecnie Google posiada wiele algorytmów sprawdzających pozycjonowanie witryny, które są niezwykle czułe na nienaturalność, automatyzacje czy próby oszustwa, promując naturalne pozycjonowanie. Oczywiście algorytm można przechytrzyć, jednak może to być wynik krótkotrwały, zważywszy na to, jak często Google aktualizuje swoje algorytmy i poprawia rezultaty w wynikach wyszukiwania.
Cykliczne audyty pozycjonowania wykonywane przez specjalistów SEO
Jednym z najlepszych środków bezpieczeństwa podczas pozycjonowania witryny — szczególnie dużej marki jest regularne przeprowadzanie audytów SEO przez specjalistów. Jest to idealny sposób, aby co pewien czas lub po wprowadzeniu istotnych zmian przekonać się, czy są one właściwie oraz, czy nie zaszkodziły naszemu serwisowi. Audyt możemy zamówić w agencjach seo, marketingowych czy u specjalistów prywatnych. Polega on na sprawdzeniu optymalizacji witryny oraz historii działań pozycjonerskich. W jego trakcie sprawdzanych jest wiele elementów, a finałem audytu, jest raport, w którym ujęte są rekomendacje, aktualny stan czy elementy niebezpieczne, które należy wyeliminować.