Agencje SEO to wyspecjalizowane agencje zajmujące się pozycjonowaniem, które coraz częściej są wybierane przez klientów chcących poprawić pozycję swojej strony w Google.
Oferują one również bardziej ukierunkowaną ofertę na pozycjonowanie niż agencje marketingowe i są ciekawą alternatywą, konkurencją dla freelancerów oraz specjalistów — wolnych strzelców (takich jak ja 😊), którzy pracują na własne konto. Poniżej prezentuje — czym są agencje seo, jakie usługi oferują oraz czy warto korzystać z ich usług. Dodatkowo oprócz samych zalet przedstawię swoje adnotacje.
Czym są agencje seo?
Agencje SEO to wyspecjalizowane agencje w pozycjonowaniu witryn, które oferuje przeważnie tylko takie usługi lub jest to ich główny profil działalności. Od agencji marketingowych różni je wąski profil działalności oraz wysokie wyspecjalizowanie.
Oferują one kompleksowe usługi z zakresu pozycjonowania, zatrudniają specjalistów z tej dziedziny oraz oferują różne czynności SEO. Na rynku działa wiele takich agencji. Są one nieco mniej popularne np. od agencji reklamowych czy marketingowych, ale szybki rozwój sieci sprawia, że powstaje coraz więcej takich firm. Niektóre agencje marketingowe oferują również działy SEO, które zajmują się podobnymi czynnościami co same agencje pozycjonerskie.
W agencjach SEO możemy skorzystać z kompleksowych usług od diagnostyki i doradztwa poprzez wykonywanie różnych technik pozycjonowania do pozycjonowania np. pod wyszukiwanie głosowe lub inne nowe trendy. Skorzystać z ich usług mogą zarówno duże firmy, jak i średnie serwisy czy osoby prywatne.
Koszty usługi są zależne od wielkości naszej strony, ilości usług, jakie zamówimy i renomy agencji, z jakiej korzystamy. Poszczególne usługi możemy zamawiać oddzielnie np. audyt SEO czy linkowanie lub skorzystać z kompleksowej oferty agencji.
Audyt SEO
Pierwszą usługą, która jest oferowana przez agencję, jest audyt seo. To sprawdzenie i ocena naszej strony internetowej i wykonywanych działań pozycjonerskich oraz określenie czy przynoszą one zamierzony skutek. Specjaliści sprawdzają naszą witrynę pod różnymi kątami np. odpowiedniego uzupełniania opisów, tytułu, metadanych itp., tekstów, linków wewnętrznych i zewnętrznych, szybkości wczytywania się witryny, przystosowania do urządzeń mobilnych oraz aktualnych wyników.
Efektem audytu SEO jest raport, który dostarcza nam informacji, jakie elementy naszej strony działają poprawnie, jakie należy zmienić, a na co powinniśmy zwrócić uwagę. Raport taki może też zawierać rekomendacje, podpowiedzi i wskazówki, które przydadzą się podczas kolejnych działań.
Link Building
Drugim i jeden z najpopularniejszych elementów, jakie oferują agencje SEO, jest link building. Jest to umieszczanie na zewnętrznych stronach internetowych, forach czy blogach linków do naszej witryny. Google ocenia naszą atrakcyjność przy tworzeniu listy wyników wyszukiwania m.in. na podstawie tego, czy inne strony w internecie polecają naszą witrynę. Im więcej linków do naszej strony znajdzie się na zewnętrznych portalach i im będą one znajdowały się na lepszych jakościowo stronach, tym wyższa może być nasza pozycja w wynikach wyszukiwania.
Agencje powinny zadbać o naturalne umieszczanie linków na wartościowych stronach oraz o ich regularne umieszczanie. Od powstania wyszukiwarki Google link building jest jedną z najważniejszych części pozycjonowania. Linki takie dodawane są najczęściej wraz ze wpisem polecającym czy zachęcającym skorzystania z naszej oferty na forach, czy blogach tematycznych.
Teksty SEO
Jedną podstawowych usług agencji SEO jest pisanie tekstów. To teksty, które oprócz swojej ciekawej treści dla użytkowników są odpowiednio skonstruowane dla wyszukiwarki Google. Zawierają one konkretne słowa kluczowe w odpowiednim natężeniu. Dzięki takim tekstom wyszukiwarka Google wie, o czym jest strona i czy warto polecać ją użytkownikom poszukującym informacji o danej kategorii.
Im więcej takich tekstów znajduje się na naszej stronie, tym lepszy efekt. Agencja zajmie się zatem regularnym dodawaniem takich tekstów i zwiększeniem naszej pozycji w Google w ten sposób. Teksty SEO w takich agencjach są pisane najczęściej przez profesjonalnych copywriterów i utrzymują wyższy poziom od tekstów freelancerów, którzy jedynie np. dorabiają w ten sposób, a nie są specjalistami od pozycjonowania, jak ma to miejsce w przypadku pracowników danej agencji.
Sprzedajemy niestandardowe skrzynki na cygara. Nasze niestandardowe skrzynki na cygara są ręcznie robione. Jeśli myślisz o kupnie niestandardowej skrzynki na cygara, skontaktuj się z naszymi specjalistami od niestandardowych skrzynek na cygara pod adresem [email protected]
Upychanie słów kluczowych, przykład https://support.google.com/webmasters/answer/66358?hl=pl
Pozycjonowanie lokalne
Pozycjonowanie lokalne to kolejny — coraz chętniej oferowany element przez agencje. Polega on na wykonywaniu różnych działań pozycjonerskich pod kątem lokalnym. Dzięki nim wyszukiwarka przywiązuje nas do danej lokalizacji i wyświetla naszą witrynę w wyszukiwarce, gdy ktoś szuka np. usług w danym mieście lub dana osoba znajduje się w danym mieście i korzysta z wyszukiwarki.
Do takich działań należeć będzie m.in. link buildingiem z lokalnych for, pisanie tekstów wzbogaconych o nazwy miast przy frazach głównych, dodanie naszej firmy na Google Maps jako pinezka czy stworzenie odpowiednich opisów i tytułów strony. Ta usługa jest kierowana zdecydowanie do osób i firm, które działają lokalnie i chcą być widoczne w wyszukiwarce Google właśnie w kontekście danej lokalizacji.
Pozycjonowanie pod Google Voice Search
Kolejną — najnowszą i coraz częściej oferowaną usługą przez agencje SEO jest pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe. Obecnie 50% procent dorosłych użytkowników Google w USA używa wyszukania Google Voice Search raz dziennie, czyli pytań zadawanych głosowo poprzez mikrofon. Użytkownicy robią to w sposób naturalny i inny niż wpisywanie hasła do wyszukiwarki, dlatego, aby znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania — jeśli użytkownik zada pytanie głosowo, trzeba wykonać optymalizację witryny pod innym kątem.
Tworzenie tekstów z długimi wyrażeniami w postaci całego zdania — pytania, optymalizację witryny na urządzenia mobilne czy umieszczanie wielu konkretnych danych na stronie. Ten rodzaj wyszukiwania z pewnością będzie zwiększał swój udział w rynku, gdyż rośnie również popularność urządzeń mobilnych i „mówienia pytania” do telefonu czy tabletu. Jeśli więc zależy nam na byciu wysoko i w tej kategorii musimy przygotować naszą witrynę pod nieco innym kątem.
Agencja czy bezpośredni specjalista SEO? Kogo wybrać?
Odpowiedź jest zarazem bardzo prosta, jak i trudna — to zależy. Wybierając bezpośredniego specjalistę SEO — wybieracie osobę z imienia i nazwiska, który pracuję nad waszą stroną, taka formuła powoduję dodatkowa motywacje dla specjalisty. Analogicznie wygląda kontakt — rozmowa jest bezpośrednio ze specjalistą, a nie przedstawicielem firmy.
W wielu agencjach nie wiecie, kto zajmuje się waszą stroną i jakie ma doświadczenie czy umiejętności, co jest zrozumiałe z perspektywy ochrony interesów firmy SEO. Dodatkowo nie wiecie, jaki jest poziom obciążenia takiego specjalisty i ile stron internetowych ma pod sobą oraz to ile czasu spędzą nad konkretną stroną www.
Oczywiście pozycjonowanie w agencji to nie tylko minusy, ale również plusy, wiele z firm posiada znakomitych specjalistów, rozległe kontakty z dziennikarzami czy serwisami internetowymi, o które trudno jest bezpośrednim specjalistom. Agencje mogą zatrudniać osoby nie tylko od pozycjonowania, ale również od grafiki, programowania i innych elementów, które mogą przydać się np. przy dodatkowych działaniach marketingowych.
Kwestią są również ceny i koszty pozycjonowania, które w wyspecjalizowanych agencjach mogą być o wiele większe niż u bezpośredniego specjalisty SEO.